22:29

Woda różana - znana od lat, zachwyca do dziś

Była doskonale znana w starożytnym Egipcie i Rzymie: bogate Rzymianki dodawały wodę różaną do wanny, a także do wody pitnej i innych napojów i nacierały się różanym olejkiem.


Woda różana- jednych zachwyca, innym kojarzy się tylko ze starszymi paniami i ich nobliwymi perfumami z wyraźną, kwiatową nutą. ;)



Mnie jej zapach nie zachwyca, ale... zdecydowanie przekonuje właściwościami między innymi: nawilża, rozjaśnia, oraz działa przeciwzmarszczkowo.

Ponadto regeneruje skórę wrażliwą i przesuszoną, ze skłonnością do pękających naczynek. Sprawia,
że skóra staje się elastyczna i gładka.

Niestety ta woda którą zobaczycie na zdjęciu nie jest to czysta woda różana, ponieważ zawiera w składzie glikol propylenowy i sorbinian potasu, ale spokojnie te składniki nam nie zaszkodzą :)


WODĘ RÓŻANĄ MOŻEMY STOSOWAĆ NA WIELE SPOSOBÓW:

TONIK DO TWARZY

W tej roli sprawdza się wręcz genialnie. Świetnie odświeża, koi i nawilża skórę. Jest to chyba najtańszy naturalny tonik dostępny na rynku. Po wcześniejszym umyciu twarzy nakładam odpowiednią ilość na wacik, przemywam nim twarz i czekam aż wchłonie się do samego końca i nakładam krem :)

Najlepiej tak robić po każdym kontakcie cery z wodą, np. po umyciu twarzy żelem. Taka procedura przywróci skórze odpowiedni poziom pH ( woda ma pH=7, a skóra około 5,5). oraz sprawi ,że substancje zawarte w kosmetykach, które nałożymy później będą się lepiej wchłaniać.

ZMĘCZONE OCZY

Na ból lub zmęczenie oczów, najlepszy będzie okład z wody różanej, który przyniesie kojące uczucie ochłodzenia.



ZAKAŻENIE SKÓRY

Stosowana w stanach zapalnych skóry, na wypryski, w leczeniu ran, oraz oparzeń słonecznych przywróci prawidłowy stan skórze suchej, łuszczącej się oraz skórze tłustej.

DODATEK DO MASECZEK

Wody różanej warto też dodawać do maseczek, które musimy rozrobić z jakimś płynem. Taki zabieg jest szczególnie polecany przy cerach wrażliwych, dojrzałych i naczynkowych. Woda wtedy nie będzie tylko bazą, z którą mieszamy proszek, ale także będzie pełniła funkcję nawilżającą i kojącą skórę.

UKĄSZENIA OWADÓW

Świetna jako maść na ukąszenia owadów, pomaga pozbyć się uczucia swędzenia oraz zmniejsza stan zapalny.

 

PIELĘGNACJA WŁOSÓW

Woda różana jest stosowana do produkcji środków do pielęgnacji włosów, takich jak szampony, czy odzywki do włosów. Woda różana wzmacnia cebulki, stymuluje wzrost włosów i odżywia skórę głowy, umożliwiając niezakłócony przepływ krwi w skórze głowy, zapobiega nadmiernemu wypadaniu włosów.

DODATEK DO KĄPIELI

Kąpiel z jej dodatkiem koi zmysły i działa relaksująco.

W FORMIE MGIEŁKI DO WŁOSÓW
Jest to szybki i sprawdzony sposób, aby nawilżyć włosy, przy tym nie obciążając ich. Niektóre odżywki w sprayu zawierają ciężkie silikony, które mogą przyczynić się do szybkiego oklapnięcia i utraty świeżości włosów. Woda różana jest lekka, dlatego mogą jej używać również osoby o przetłuszczających się włosach.

W FORMIE PŁUKANKI DO WŁOSÓW

Płukanie włosów wodą różaną sprawi, że będą ujarzmione, lśniące i gładkie oraz uelastycznione.. Możesz na przykład wymieszać wodę różaną z sokiem z aloesu i octem jabłkowym. Powstałą miksturą płucz włosy po ich umyciu.


Wodę różaną znajdziecie na pewno w sklepach ze zdrową żywnością oraz w drogeriach internetowych, 250 ml to koszt około 8- 9zł :)

A Wy lubicie wodę różaną? Stosujecie? Może znacie inne jej wykorzystanie?:)

Sylwia Tomaszewska
mgr kosmetologii

43 komentarze:

  1. Akurat dziś myślałam nad zakupem wody różanej! :) Chyba w najbliższym czasie znajdzie się w mojej kosmetyczce :D

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam wodę różaną.Traktuję ją jak tonik :)

    OdpowiedzUsuń
  3. CZESC SYLWIA. SWIETNY POST, BARDZO LDNE ZDJECIA. WIDAC ZE BLOG SIE ROZWIJA :) POZDRAWIAM I ZYCZE DALSZYCH SUKCESOW :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Używam,ja kocham zapach róż,uwielbiam te kwiaty,więc dla mnie nie ma z nią żadnego problemu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam wodę różaną, choć zapach może trochę męczyć przy dłuższym stosowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę ją koniecznie kupić słyszałam o niej wiele opinii dobrych oczywiście ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam jeszcze, ale podoba mi się jej uniwersalność:)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam wody różane :) do maseczek jak i solo :) nie tylko pięknie oczyszczają i odświeżają cerę, ale też przynoszą ukojenie :):):):):)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie miałam, ale kiedyś na pewno kupię. Madzia

    OdpowiedzUsuń
  10. Szykuję się na zakup wody różanej po wykończeniu toniku ;) Może się sprawdzi na cerze trądzikowej. :):D

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny masz blog. Można w nim nie tylko znaleźć ciekawe posty ale też się odstresować. Oby tak dalej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Cena zniewalająco.... mała! Świetne efekty :) i świetna woda!

    OdpowiedzUsuń
  13. Mialam wlasnie ta wode i bardzo mi sie podobala! Uzywalam ja glownie jako toniku, ale tez jako dodatek do glinek i maseczek. No i musze wyprobowac jako plukanke do wlosow!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja przecieram ramiona i nogi wodą różaną ��

    OdpowiedzUsuń
  15. Dużo słyszałam o wodzie różanej,ale nigdy było mi nie po drodze ją kupić.Uwielbiam zapach róż. Czy sprawdzi się przy skórach mieszanych? Gdzie najlepiej ją kupić? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak powinna się sprawdzić. Moźna ją kupić np w sklepach zielarskich

      Usuń
  16. Fajny wpis ����������

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię wodę różaną.Stosuje ja jako tonik :) :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy te róże są żywe?

    OdpowiedzUsuń
  19. Miałam do niedawna bardzo podobne skojarzenia. Róża? Perfumy babci! :) Woda różana ma na szczęście bardziej subtelny zapach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha dokladnie :) mi zapach tak średnio podchodzi, na szczęście to nie jest najważniejsze :)

      Usuń
  20. Używałam i moja twarz bardzo się z nią polubiła. Żałuję,że nie ma jej u mnie nigdzie stacjonarnie :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie kupuję wody różanej, bo zapach mi nie pasuje :-(

    OdpowiedzUsuń
  22. te róże w doniczce są urocze takie swojskie

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Laboratorium kosmetologa , Blogger