12:49

Przebarwienia 2 część




Dzień dobry w słoneczną niedzielę!

Spieszę do Was z nowym postem :) Teoria z przebarwień już była KLIK jeśli umknął Ci ten post, koniecznie musisz do niego wrócić. Bez podstaw nie ruszaj dalej.

Dziś przedstawię metody walki z plamami barwnikowymi.

W zależności od tego, czy są płytkie (występujące w naskórku), głębokie (zakorzenione w skórze właściwej) czy też najtrudniejsze do usunięcia (przebarwienia hormonalne typu melasma) – można stosować różne zabiegi i metody ich usuwania.

Najbardziej popularnym błędem jest: traktowanie wszystkich przebarwień tak samo.To właśnie podczas odpowiedniego badania oraz wywiadu z pacjentem należy stwierdzić, jak głębokie są przebarwienia i jaka jest przyczyna ich pojawienia się.

W pierwszej kolejności powinniśmy sprawdzić, czy nie mamy zmian hormonalnych. Jeśli niestety mamy, należy je „wyregulować”.

Kolejnym krokiem jest niwelowanie przebarwień przy pomocy odpowiednio dobranej metody i oczywiście zadbanie o profilaktykę, która zapewni ochronę przed ponownym pojawieniem się problemu.

Obecnie stosowane metody redukcji plam barwnikowych obejmują: preparaty miejscowe, peelingi chemiczne, krioterapię, zabiegi laserowe oraz peelingi mechaniczne.

PEELINGI CHEMICZNE

W zależności od głębokości działania, możemy podzielić je na powierzchowne, średnio głębokie i głębokie.

W zabiegach tych wykorzystuje się wysoko skoncentrowane kwasy o działaniu złuszczającym. Np. cosmelan, yellow peel, TCA, kwas glikolowy, azelainowy, kojowy, cytrynowy, migdałowy czy pirogronowy.





Wyprzedzając Wasze pytanie na temat ilości zabiegów. Napisze od razu, to sprawa bardzo indywidualna, przykładowo im „starsze” przebarwienia tym wymagana jest większa ilość zabiegów, obszar objęty przebarwieniami również ma znaczenie.

Aaa i jeszcze bardzo ważna sprawa. To nie jest tak, że każde złuszczanie kwasami wykonujemy tylko w okresie jesienno- zimowym, gdyż np. zabiegi . kwasem cytrynowym możemy wykonywać cały rok, nawet w okresie wakacyjnym.

KRIOTERAPIA

Polega na miejscowym zamrażaniu tkanek. Najczęściej wykorzystywany jest ciekły azot o temperaturze -195 stopni C, wykorzystywany w urządzeniach kriochirurgicznych, zestalony dwutlenek węgla oraz chlorek etylu.

Melanocyty są bardzo wrażliwe na niską temperaturę, pod wpływem której dochodzi o jej rozpadu. Leczenie zimnem przynosi efekty w przypadku: rogowacenia starczego, plam soczewicowych czy brodawek łojotokowych.





IPL
IPL ( Intense Pulsed Light) czyli intensywne światło impulsowe.

Podczas zabiegu światło emitowane przez IPL jest wybiórczo pochłaniane przez melaninę, podgrzewa komórki zawierające barwnik, powodując ich niszczenie.

Po zabiegu przebarwienia ciemnieją, po czym naskórek może się złuszczać nawet przez dwa tygodnie. Zabiegi powtarzane są co 3-4 tygodnie, a ich ilość ustalana jest indywidualnie.



LASER RUBINOWY TYPU Q-SWICH


Laser ten wytwarza światło czerwone o długości 694 nm, które przenika w głąb skóry na około 1mm.





Podstawowym zastosowaniem tego lasera jest usuwanie wszelkiego rodzaju tatuaży, usuwanie makijażu permanentnego oraz łagodnych zmian pigmentowych.

Likwidacja pigmentu zarówno tatuażu i innych zmian polega na rozbiciu go ultrakrótką falą uderzeniową energii lasera na cząstki przyswajalne przez fagocyty, część barwników jest usuwana przez formowanie się strupków.

Czas jaki należy dać skórze pomiędzy jednym, a drugim zabiegiem wynosi ok. 3 tygodni, ilość wizyty indywidualna od problemu.

PEELINGI MECHANICZNE

Do tych zabiegów można zaliczyć między innymi: mikrodermabrazję, która przez złuszczanie stymuluje odbudowę skóry, czego wynikiem jest jej wygładzenie i rozjaśnienie.

Poprawa następuje nie tylko w zakresie naskórka, który pozbawiony martwych warstw odzyskuje gładkość, ale tez w skórze właściwej.

Zastosowanie głowic o grubszej gradacji doprowadza do aktywności markerów procesu zapalnego, co powoduje zwiększenie cytokin pozapalnych - co za tym idzie? Intensywna regeneracja skóry, taka jak w procesie gojenia. Pamiętajcie o sterylności: KLIK.



Do peelingów mechanicznych zaliczymy również oxybrazję (mikrodermabrazję wodno- tlenową).

Polega na złuszczaniu naskórka na skutek działania dwufazowego strumienia złożonego z roztworu soli fizjologicznej oraz sprężonego powietrza podawanego przez dyszę pod odpowiednim ciśnieniem.



Zabieg możemy wykonywać cały rok. W okresie letnim daje efekt dodatkowego chłodzenia, czy to nie zabieg idealny na upalne dni?? Aż zatęskniłam za latem..

Teraz miałam napisać o kremach, którymi możemy zwalczać plamy barwnikowe, ale...

korzytając z ładnej pogody nie zamierzam siedzieć w domu i pędzę na rower. O kremach zwalczające przebarwienia napiszę Wam w kolejnym poście. Wy też korzystając z pięknej pogody wybierzcie się na rower czy spacer ;)

PS Nie zapominamy oczywiście o ochronie przeciwsłonecznej, chyba, że chcecie mieć przebarwienia ;)

Sylwia Tomaszewska
mgr kosmetologii

46 komentarzy:

  1. Dzięki za wpis, dobre pomysly

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy wpis. U mnie egzamin zdaje kwas migdałowy przez prawie cały rok + jakieś mocniejsze kwasy jesienią i zimą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć,
    trafiłam na Twojego bloga zupełnie przypadkiem ale z pewnością będę tutaj wracała. Świetny artykul, którym zapewne pomożesz bardzo wielu osobom. Słyszałaś może lub masz jakieś doświadczenie effaclar duo? Jeśli tak, byłoby ekstra gdybyś zamieściła jego recenzję na swoim blogu. Ten kosmetyk jest dosyć słynny w sieci, jak drogi dlatego też wolę dowiedzieć się o nim więcej
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) dziękuję a miłe słowa :) Odnoście Effaclar-u, miałam stosowałam i bardzo sobię chwalę. W codziennym stosowaniu może delikatnie przesuszyć, więc zawszę radzę na początku stosować codziennie, a gdy bedziemy widzieć poprawę to już co drugi dzień :) Effaclar H świetnie nawilża :)

      Usuń
  4. Świetny post, idealny dla mnie! Przeczytam go milion razy i na pewno wyciągnę wnioski :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za ten post! Aktualnie mam wielki problem z przebarwieniami po trądziku na szyi ! Zapiszę się za mikrodermabrazję. Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli zależy Ci na mikrodermabrazji, to w miarę szybko się musisz zapisać bo pogoda robi się coraz ładniejsza ;) W słoneczne dni alternatywą do mikro jest oksybrazja :)

      Usuń
  6. na szczescie nie mam przebarwien hihihihih

    OdpowiedzUsuń
  7. Aaaaaaaaa kochana spadasz mi z nieba z tym postem!! Dzisiaj szukałam na necie czegoś na przebarwienia, plamki potrądzikowe bo już ponad pół roku stosuje epiduo i niestety nie rozjaśnia mi przebarwień...
    dziękuję za posta!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) W kolejnym poście napiszę o preparatach w zwalczaniu przebarwień ;)

      Usuń
  8. Mój dermatolog poradził mi właśnie połaczone używanie Acnedermu i kwasu migdałowego Oczywiście obowiązkowo filtry SPF 50 na dzień pod makijaż!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak! filtry obowiązkowo przy takiej terapii :) I jak widać poprawę?:)

      Usuń
  9. U mnie też najlepiej sprawdza się kwas glikolowy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo bym chciala wypróbować ale ja uwielbiam moje piegi :(

    OdpowiedzUsuń
  11. wow czytam bloga i jestem pod wrażeniem. już na studiach widziałam w Tobie potencjał.

    OdpowiedzUsuń
  12. też chciałam pisać takiego bloga ale mi nie wyszło także gratuluję że u Pani to ładnie funkcjonuje

    OdpowiedzUsuń
  13. też chciałam pisać takiego bloga ale mi nie wyszło także gratuluję że u Pani to ładnie funkcjonuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już od dawno miałam zacząć, ale jakoś odkladałam zawsze to na poźniej :) Moze trzeba spróbować jeszcze raz :)

      Usuń
  14. ile kosztuja takie zabiegi?

    OdpowiedzUsuń
  15. Idealna lektura do niedzielnej kawki �� ja na szczęście mam delikatne przebarwnia,które likwiduje serum z Two jego przepisu.Działa bardzo dobrze.Jestem strasznie zadowolona.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie, że się sprawdza u Ciebie domowe serum :) W przypadku przebarwien możesz dodać więcej witaminy C :)

      Usuń
  16. bardzo lubię twojego bloga :) Zawsze na instagramie śledze, kiedy wrzucisz tekst, że jest nowy post :) wchodzę odrazu i czytam wszystko dokladnie. Lubię tematy, które poruszasz. Zawsze są to tematy dotyczące mnie lub moich bliskich. pozdrawiam i życzę miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaciekawiłaś mnie tym zabiegiem tlenowym. Czy oxybrazia jest w pelni bezpieczna?? Mam bardzo delikatną skórę z duża ilością przebarwień ale też dużo naczynek. Czy mogę ją wykonywać? Jaki jest mniej więcej koszt takiego zabiegu? :) Z góry dziękuję za odpowiedz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak najbardziej jest to zabieg dla Ciebie :) dodatkowo oxybrazja będzie dotleniać naczynka. W Lublinie ceny wahają się od 90- 150zł :)

      Usuń
  18. Sylwiu jak zawsze super a ja bardzo bym prosiła o jakis post z radami i kosmetykami, ktore mozesz polecić dla skóry ze skłonnością do zaczerwienień.
    Bardzo proszę :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zerknij do tego posta: http://laboratoriumkosmetologa.blogspot.com/2017/03/gdy-z-upywem-lat-rumiane-lico-przestaje.html :)

      Usuń
  19. Może jakiś post na temat bielactwa?jakie zabiegi mozna stosowac?np.czy mozna robic depilacje laserowa itp ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok będzie :) odnośnie depilacji to jest to przeciwwskazanie względne, najlepiej wybrać się na konsultacje do gabinetu w którym planujesz zabieg :)

      Usuń
  20. Czy przebarwienia mogą być dziedziczne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety predyspozycje do powstawania przebarwień mogą być dziedziczne

      Usuń
  21. Fachowiec jakich mało. Polecam panią Sylwie

    OdpowiedzUsuń
  22. Mialam serię zabiegów IPL jestem bardzo zadowolona, bo pomógł mi nie tylko na przebarwienia ale i naczynka. Polecam każdemu ten zabieg. Jest bardzo bolesny ale warto. Sabina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda zabieg nie nalezy do przyjemnych , ale efekty są powalające :)

      Usuń
  23. Trochę można pocierpieć dla takiego efektu, zacisnąć zęby i później cieszyć się pięknym wyglądem :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pani Sylwia pomoga mi uporać się z przebarwieniami . Polecam fachowca

    OdpowiedzUsuń
  25. zainspirował mnie ten wpis dobra robota!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Laboratorium kosmetologa , Blogger